BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

i'm Uw

I'm UW (underweight) okey. Saya trime kenyataan tersebot walau ada secebis duka di hati. phewww... hahaha. Semalam ade 2 orang cakap saye da nampak berisi. Biar Betikkk?? OMG!! Ilusi ato Fantasi neh.. Eh, silap!! Reality ato Fantasy neh. Hehe. "Maybe pakaian yang dipakai menjadikan si Segeh nampak berisi", kata si Segeh dalam hati yang sudah di lambung ombak. Haha.. Hepi doww. Sekali sekala dengar orang cakap begitu. Selalunye orang akan cakap cmni ::

KURUSS!!!

MACAM CICAK KUBIN!!!

LEMPENG..!!!

TAKDE S****!!

Fuhh..!! Sakit telinga den. Takpe2, nanti saye gemuk cakap kemetot plaks. Aduyaii..!!

Hari nie plak (dalam beberapa jam yang lalu), ade 2 orang tengok saye semacam je. Pandang banyak kali sebab tak percaye si Kurus ade kat depan mata.
Tiba-tiba ::::

" Eh, nape muka si Segeh nampak bulat??"..kata penganalisa 1

"Haa..kan!! Semalam aku da cakap die nampak bulatt"..penganalisa ke-2

"Tu la. Aku pun tengok dia lain semacam je".. penganalisa ke-3

"Alaa.. memang pon. Tapi berat cam Chiput je lepas timbang semalam".. penganalisa ke-4

" Ko makan apa jugak ni sampai bulatt cam tu sekali"..penganalisa 1

" Makan 2 kali sehari je. Dulu selalu makan sekali sehari"..jawab Segeh malu-malu kuceng.. ;)


Ohooo.. Ini reality. Not fantasy anymore. I'm Hepiiii ;)
Teheee.. Woott~~!!
*Love*


Maceh penganalisa saye. Cayam kamu. Hahaha.. ;)


Bulan Madu Gratis

Tersebut lah kisah sepasang suami isteri yang telah lama berkahwin dan mempunyai beberapa orang cahaya mata di bumi Allah ini. Kehidupan mereka hanya kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang demi menjaga kesejahteraan keluarga. Bukan ayam ek kais kaki nak dapatkan cacing. Ni perumpamaan je. For sure dorang pun makan nasik. Kan.. Kan .. Teheee~~!! Dorang ni tak pernah merasa erti kekayaan atau lebey elok dikatakan erti kesenangan walau secubit cuma. Apatah lagi nak pi bulan madu kan. ~~~ ;)

Pada suatu hari, mereka didatangi seorang gadis cantek (bukan jelmaan orang atau bidaari ye. harap maklum) dan tujuan kedatangannya itu sebab nak bagi hadiah pakej bulan madu. Apalagi pasangan tu, memang terjelopok terus ke tanah sebab terlalu gembira. Yang aku terharu dan hiba, mulut mereka tetap tak pernah berhenti mengucapkan kesyukuran pada Yang Maha Esa atas pemberiaan durian runtuh tersebot. Alahamdulilah ;)

K, dah nak mule cite dah ni. Pasangan tersebot dibawa menaiki sebuah limosin ke Hotel yang dijanjikan. Dorang memang tahap "Excited and Happy tahap Dewa Naga" la boley naik limosin tu. Hihi.. Lucu pun ada gak. Bayangkan orang yang tak pernah naek kereta mewah, dan sebelum ni basikal je pengangkutan dorang. Tapi tiba-tiba kehidupan berubah untuk beberapa hari. Bayangkan~~~!!! ok, Sambuung. Bila da sampai kat depan hotel tu kan, dorang disambut bagaikan sambut orang kenamaan la. Fuhh!! Memang gempak. Tapi, setiba kat depan pintu masuk hotel tu, si isteri membuka selipar yang dipakainya dan mula berkaki ayam masuk ke hotel tu. Buahahahahaha.. (gelak guling-guling) Memang amat melucukan, namun itulah hakikat bila orang susah cuba masuk kehidupan orang yang senang secara drastik. ;)

Bermacam-macam kejutan la yang dibuat oleh pihak penganjur seperti;
(1) Menyediakan bilik macam orang bulan madu tu.. Bunga rose pule ditaburkan di atas katil dan segenap ruang. Mase masuk bilik tu, si suami terperanjat dan terharu sangat-sangat lantas sujud syukur atas pemberian tersebut lalu menangis. Rupa-rupanya dia menangis mengenangkan anak yang ditinggalkan di rumah. Terharu~~~!!

(2) Main Banana boat. Bila tiba masa maen BB nie, si suami melompat keriangan dan berlari dari tepian pantai untuk segera naek BB tersebot sehingga meninggalkan si isteri yang terpinga-pinga dibelakang. Tanpa segan silu, beliau terus naek BB dan membiarkan si isteri berada di posisi yang paling belakang sekali. (Kalau isteri ko jatuh dan lemas dalam air tu, alamat nye sedih 1001 malam la si suami). Semua orang yang berada di situ gelak melihat aksi beliau. Namun, tetibe si suami terjaga dari mimpi indah tersebot, dan segera menukar posisi mereka. Haa, ni barulah suami penyayang. Teheee~~~!! I loikeee ^_^

Disebabkan ke "Excited-tan" si suami yang bagaikan electron tak boley turn back ke resting state tu, akhirnya membawa padah dimana beliau lemas.!! Krew-krew produksi yang terlibat cube mnyelamatkan beliau, namun tiada tanda-tanda si suami akan pulih. Si isteri nampak kesal dan sedih akan kejadiaan tersebut sambil menggoncang-goncang badan si suami. Alahai, jadi janda Bulan Madu la engko neng.!! Dan tiba-tiba... "Tadaaaa..!!!", si suami membuat kejutan. Bang-Bang Bomm!!! Bulan Madu hangitttttttttttt...!!! (curi trademark hot fm jap.. ;> ) HUahaha..

Pada malam tersebut, pasangan tersebot di ajak dinner bersama host rancangan. Si lelaki tampil berkemeja dan si isteri mengenakan baju ala-ala hawaian kat beach tu. Sweet dowh.!! Ok, part memesan makanan. Naek atas turun bawah. Naek atas turun bawah. Ape yang naek atas turun bawah tu??? Haa, pergerakan mata dorang ler ngek.!! Mereka tak tahu nak memesan ape, and at last diorang ikut jer apa yang di pesan oleh host tersebot. Bila pesanan dorang dah sampai, si suami terkejut melihat makanan tersebot. " Daging je?? Mana nasik??"

Buahahahhahahaa... Western la beb. Tadi nak sangat ikot host, naa sekarang baru terpinga-pinga. Nak tak nak makan jela steak tersebot. Hihihiihihi.. Mula-mula si suami nak makan guna tangan, tapi bila tengok si isteri dan host tersebut makan pakai garfu dan pisau, die pn ikut la. Dan tiba-tiba. Phewwwwwwwwwwww.....!!!! Steak tersebut terbang dengan gUmbira diudara dan landing kat atas jalan. Buahahahhaha.. Once again.!! Kamu lucu banget..!!! Disebabkan peristiwa tersebut, si suami makan steak pakai tangan. Haha. Kan elok dari putih mata tengok steak terbang. Hihihihihihihi...

-KISAH TAMAT
-

p/s: Saje nak share cerita nie ngan korang. Bukan nak mengutuk atau mengaibkan orang miskin, namun inilah realiti. Kita harus bersyukur dengan apa yang kita ada dan sentiasalah ingat ada lagi orang yang bernasib malang daripada kita. Kan best kalau ada rancngan sebegini di Malaysia. Ni tidak, semua nak berebut sponsor orang-orang kaya yang dah mampu nak biayai bulan madu sendiri. Ingatlah orang yang susah. ;)



Jom Kenali Buah-Buahan di Sarawak ;)


Halu Molu Golu People. Teheee... Hari ini, tetiba rasa bersemangat nak memperkenalkan buah-buahan kat Sarawak yang tak boleh didapati di Semenanjung Malaysia. hehe. Sharing is Caring kan.!! ;)

No. 1, Buah Terap. I extremely loikee this fruit. Kalau tengok gambar ni, physically nampak macam buah durian kan. Ada duri-duri. Namun duri buah ni kecik je and tak tajam. Isi nya putih kekuningan dan rasanya sukar untuk di describe kan. Cuba la sendiri ek. Hehe. Namun, ianya hanya didapati pada musim tertentu. Kira bernasib baek la kalau korang pi sarawak dan jupe buah ni. Kalau korang tengok gambar kat bawah ni kan, kulit buah ni nampak sangat tebal. Tapi, tak la susah nak kupas buah ni. Macam kupas limau je. Senang kan! Senang kan! Kalau korang nak tau, buah ni tak boleh di ambil masa die masak. Sebab kalau dah masak dan jatuh, memang tak boleh diselamatkan lah. Hancuss berderai.. Kempunan la jawab nyer T_T



Buah Terap. Juga terdapat di Sabah ye!! Tarap!!

Nyummy. Lazat banget.!! Dan biji nya boleh digoreng. Sedapp ah. ;)


No. 2, Buah Dabai. I panggil buah ni Dabey.. Hehe. Physically, nampak macam buah kurma kan.
Berwarna hitam dan isinya kekuningan sedikit. Buah ni selalunya dijadikan lauk dan dimakan bersama nasik. Ianya tak boleh dimakan begitu sahaja sebab agak keras sedikit. Perlu direndam bersama air panas macam Maggi. Dan diletakkan sedikit garam. Jangan letak banyak sangat garam, memamg tak sedap. Fuhhh..!!
Mok Dabey Plizzzz.... T_T [selingan bhasa sarawak ;)]



No. 3 merangkap yang terakhir sekali, buah Engkalak. Pronounce betul-betul ye. Eng-ka-lak. Haha. Buah ni nampak macam buah hutan je kan. Memang buah kat dalam hutan pon. Kan Orang Sarawak tinggal dalam Hutan seperti yang didakwa orang yang tak bertamadun dalam FB baru-baru ni. Who cares?? Orang yang tak bertamadun nie merapatkan lagi kesatuan kami. Terima kasih..!! Haha.. Emo seketika. Tehee ;) Sambung balik. Buah ni kalau nak makan kena rendam dengan air panas seperti buah dabey. Jangan lupe kasik garam. Kalau tak, memang tak sedap.

Okay. Dah habis dah. Selamat mencuba. Tata.. *Love*

Posted by Picasa

kesetiaan

Setia??
Pernahkah anda berfikir untuk setia pada kekasih anda??
Aku pasti semua orang inginkan kesetiaan..
Namun, persepsi aku terhadap kesetiaan dalam entry ini agak berlainan sedikit..

Apa guna kita setia andai kesetiaan itu hanya untuk menjaga hatinya..??

Apa guna kita setia andai kesetiaan itu hanya disebabkan anda sudah lama berpasangan dengannya...??

Apa guna kita setia hanya disebabkan kemungkinan anda tidak berani menanggung risiko yang anda tidak akan menjumpai penggantinya...??

Kesetiaan seperti ini akan memusnahkan segalanya. Disebabkan perkara sebegini lah ramai yang bercerai-berai setelah mahligai dibina. Allah telah menentukan jodoh kita. Jadi, usah lah kita risau akan jodoh kita. Yang penting kita haruslah berusaha. Kalau bukan di usia muda, mungkin jodoh anda ditemukan pada usia tua. Siapa tahu ketentuan-Nya. Pernahkah anda berfikir untuk setia tetapi dalam masa yang sama memberi kebebasan pada pasangan anda untuk memilih yang terbaik buat dirinya.?? Oh, tentu tidak kan. Tak semua orang berfikiran sebegini. Namun, aku amat percaya pada prinsip ini. Ia membuatkan kita lebih tenang dan gembira dalam meniti arus dunia yang serba mencabar ini.

Teringat aku pada cerita Ketika Cinta Bertasbih yang menjadi bualan hangat pemuda-pemudi sekarang. Khairul Azzam telah ditimpa kemalangan semasa membuat persiapan untuk majlis perkahwinan nya. Kaki nya telah patah dan memerlukan masa yang lama untuk sembuh. Namun, di kala dia dilayar arus gelombang dia sempat berfikir secara rationale untuk memberi kebebasan kepada tunang nya untuk mencari pengganti yang sesuai jika tunang nya itu tidak sabar menunggu dia sembuh. OH, betapa mulia nya hati nya.. ;)

LIHAT DI SINI..Ketika Cinta Bertasbih 2 (part 11/13)


Begitu juga kepada adiknya Ayatul Husna yang bakal menikah pada hari yang sama dengan abangnya, khairul azzam. Dia memberi keizinan kepada tunangnya untuk mencari pengganti nya seandainya tunangnya itu tidak dapat menunggu dirinya yang harus menjaga abangnya (khairul azam) yang sakit. Bagi dirinya, tunang bukanlah satu ikatan yang mengikat perhubungan mereka. Jadi, itulah keputusannya.

Bagaimana pula kita? Mampukah kita??

-sekian-

p/s: Hanya sebagai renungan. Pendapat gadis semata-mata. ;)

Happy B-day My Niece

B-day.. B-day.. B-day.. Dah tak larat da nak post entry pasal b-day. Apakan daya, I haf to be adil & saksama untuk my "kesayangan". No "pilih kasih" aa. Remember that.!! We should practicing it from now since we gonna have our own family. Hehehe. Is it true?? Yeaaa. Betul la kan. Opsss.. ~Aiyoo. Merapu suda. DTDP plizzz.. huhuhu.. Okeng!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Seperti yang telah dinyatakan dengan jelas kat title entry nie, today is my niece b-day (23 January 2010) setelah disahkan oleh mak saya semalam. Hahahha.. Nasib baek aku bertindak secara rationale dengan menghubungi mak saya atau lebih dikenali sebagai nenek affi. Kalau idak, malu macam "CICAK KUDUNG" la jawabnye.. hehehe.. As usual, lepas balik kelas tadi aku sempat ambik hp ku yang buruk tu dan membuat panggilan untuk wish b-day affi @ staphy. Namun, usaha ku gagal sebab die da tido.. Adoii.. Tak leh ar dengar die nyanyi lagu happy birthday. Tak pe lah, next time aunty sweet kamu call lagi yer ;p

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Happy B-day Staphy.. Sebut betul-betul..!! Staphy.!! Not staphylococcus aureus ukeng.. ;)
Semoga anda bisa menjadi anak yang solehah dan berjaya dalam hidup.
I heart u so much cayunk... ^_^ *love


Nah hadiah dari aunty. It's not much valuable as my love for you ;) ;)



* hugs*

Muzikal Satu Masa Amy Bersama Orkestra Simfoni Kebangsaan


Phewwittttt....!!! ^_^

Oh itula trademark Amy Search atau lebih di kenali sebagai peminat saya (oopss..hehe..) yang bakal mengegarkan Istana Budaya pada bulan March akan datang dengan konsert solo nya bersama Okestra Simfoni Kebangsaan.. Konsert ini tidak akan menampilkan anggota SEARCH yang lain dan ianya bukan sekadar rock, namun bakal mempersembahkan transisi karier Amy sejak tiga dekad yang lalu.. Dari tahun 80-an sehingga kini dengan mengenakan baju zaman rock (seluar skinny) sehingga ke pemakaian jubah. (i loiikee.. ;p)

Actually, I heart Amy so much. Suaranya yang unik dan cukup bertenaga meyakinkan aku yang dia merupakan penyanyi no 1 dalam sejuta. ;) Antara lagu yang menjadi pujaan hati ku adalah :


(1) Isabella
(2) Pawana
(3) Rozana
(4) Tiada Lagi
(5) Cinta Sepi
(6) Meniti Titian Usang
(7) Fantasia Bulan Madu
(8) Hilang Dalam Terang
(9) Laila Namamu Teratas
(10) Mentari Merah Di Ufuk Timur

woott..woott..!! banyak kan.. Hehe.. ;)
So, sesape yang sayang sangat kat aku, jom la temankan aku pi tengok konsert ni. Lagipun teringin gak nak masuk IB sebelum Grade ni. Hehe..
Kawan-kawan yang baek ati, Jom la.. Huahaha.. (ayat mintak kesian..lalallala.. ;p )



Tarikh : 26, 27 & 28 Mac 2010
Lokasi : Panggung Sari Istana Budaya
Harga : RM 50, 80, 120, 180, 300

For further information, sila lah singgah ke laman web di bawah ini..
Sekian

Emotion 1



Lately, aku asyik fikir pasal family aku jer..aduyaaii...i really miss them tahap Dewa Naga.. huhu..

Sob..Sob.. ;(


Holga


UNIK!!! HOLGA.. ;P
Gambar di atas hanya sekadar hiasan untuk gambaran anda sahaja..
Price kena cari sendiri yer..yang ni model lama pluss tomeyy.. Di bawah nie saya sertakan gambar hasil daripada HOLGA yang aku culik hasil carian yahoo.. selamat menjamah hidangan hari ni.. ;)


LOMO vs DSLR

LOMOOOOOOOO!!! I Heart U..!!! hahahaha...
Anyone volunteer belikan Segeh 1 LOMO?? ;D
Haa, tau tak ape LOMO? kekekekke... LOMO ni singkatan dari Lomography iaitu sejenis camera yang sangat sangat unik. Plus plus more cheaper than DSLR..
Kalau sekarang memang tak mampu lagi la nak beli DSLR ni..
Tapi kalau LOMO camne??
Ada sape-sape tau pasal LOMO x, bleh la share pros n cons LOMO ni vs DSLR..
Nak Tau jugak... Help me plizzz..!!
Otherwise, Segeh memang kena pergi kedai LOMO tu ah.. ^_^

Blackbird, fly 135 TLR camera
Golden Half Camera



Digital Lomo

For further information, just click here ;

http://www.theclickshop.net/products/golden-half/
http://myminimo.blogspot.com/



Nasi Goreng Delivery


Hip hip ureyyy...!! Guys, i got nasik goreng delivery today... ooyeayy..!!
so, i'm not gonna have my lunch today since i ady had heavy breakfast. Plus plus all my housmate pun tiada di rumah..(~~outing selepas dapat durian runtuh.hehe..).. Ding Dong (@_@)!!>
Jimat RM5 duet saye hari ni!!
A big Clap for me...5 thumbs up..hehe (muka bangga dowh)
Dushh!!
~~~~slap~~ ^_^
(regain her conciousness ;) )
Anyway, thanks to Ros Azuralaily for a big concern of yours.. Lapp u ;D


oh, JPA da masuk la


yiPPie... Yippu....!! JPA da masukkkkkkkkk...!!!! Hip HIP ureyyyyyy ;D

Haa..kawan-kawan.. Entry ni merupakan entry yang pertama dan terakhir untuk Bank ku yg bernama JPA. Bank ker?? Hahaha.. Lantakla.. Lepas nie tak dapat da duet JPA tiap-tiap sem, ini bermakna aku da tak bley simpan duet cam selalu. Huhuhuhu.. Terpaksa la cari duet sendiri nampak gayanya. Oh, Tidakk!!!! Aku amat merindui duet JPA. Mana tak nye, duet yang di bagi lebih dari belanjawan sbgai student. Tak ke gitu kawan-kawan????? ;) (tapi selalu jer dengar rungutan duet tak cukup la. apa la..ehehe.. sedangkan da simpan kat tpt len..ish3x )

Bermakna my resolution yg dah dibajai mase 3rd Year kene di realisasikan..!!! Iaitu simpan duet JPA sampai RM................. ;) Bleh ke Segeh?? InsyaAllah bleh kalau tak over badget. ngee ;) Yela, kalau boleh sem nie aku nak gi jalan-jalan kat setiap pelusuk Semenanjung M'sia sebab insyaallah Segeh nak PRP kat Sarawak je.. Penat da merantau. Now, Family is everything ;)

Oh, dengan rasminya JPA mem"bank-in" duet kami hari nie, maka dengan senyum selebar 2cm ke kanan & 2cm ke kiri, Segeh nak shopping !!! ~lallalalalala... ;p (tapi, kene save money nak beli CD handbeg kt kuching.. Tetttttt!!! )

Happy!! Even demam tak resolve g ;(



feeling unwell

huhuuhu..hari yg tak menyenangkan... Rimas cuz rasa tak sedap badan. Flu!! Sakit tekak!! Rasa panas dalam.!! Uwaaa... Rasa nak demam.. Nak lunch pon xde perasaan.. Akhirnya, buat air milo dan mamam Biskut.. Huhuhu... Makan strepsil nak ilang sakit tekak. Ambik Loratadine nak ilang Flu.. ohh..uhh.. Tak hilang-hilang jugak. Seb bek klaz 1 jam jew.. Kalau tak?? Aiyaa... Bad feeling.. Layan!!! ;)

Aku Sayang Allah- Wali Band





Kebesaran-Mu- ST12




Penat ; Enjoy ; Money ; Master


Here, am shared sesi meluah kepenatan (= kemalasan) pelajar farmasi dari 3 buah universiti utk mendalami bidang ini. Haahahaha..Boleh wat tajuk thesis nie. Compare 3 Uni. Dan publish kan resultnye. Kompom ramai sebegini rupa..~hee.. Ding!! Dong!! ^_^

Kesemua Pelakon di atas dari 1 matrikulasi yg sama dan mendiami bilik yg sama a.k.a "Rumate"
now, mereka merupakan pelajar tahun akhir Program Ijazah Sarjana Muda dlm bidang Farmasi ;)

Mary Tang Siew Ling :: Uni Malaya
Siti Syamimi Ambo Mase :: UitM
Fazilla Mahrup :: Ukm KL

Kepada sesiapa yg tajuk thesis nye kene reject (~time inherited disease dari aku..hahaha..), anda boleh la mmpertimbangkan tajuk thesis macam nie. kikiki.. Kasi reveal sket attitude budak2 farmasi.. hahahhaa... Bende nie ley d jadikan proposal utk pelajar tahun 3 yang tajuk thesis nye kene reject.. wakakkaka.. Okeng!! Gurau-gurau je ek.. All the best 3rd yer ;p

_ The End _
* sealed wif Lurve*


<< 10th January 2010 >>

Oh..aluuuu moluuuuuu goluuu ppl ;) 10th January ?? Apa kaitan ngan 10 jan ni?? Opps..upss.. Ter "dementia" la plak. Hehehe.. Hari ni birthday kawan laki i la. " Kawan lelaki " kalau translate jadi :Boypren: kan!! Oh, betapa celik nya kamu. Ngee. Not boypren la, he's my fren je ok.! Wah, tak sangka cepatnya masa berlalu. 10 taon aku kenal mamat ni. Ingat lagi first time aku nampak budak nie mase skulah menengah. Form 1. Lebey kurang seminggu selepas sesi persekolahan bermula. Kalau tak silap la.

Kisahnya bermula di sini....

Sedang kitorang khusyuk menuntut ilmu bahasa inggeris yang aku tak pernah suke tu, tiba-tiba...jeng3x... Muncul seorang mamat bersama ayahnya di depan pintu kelas. Ayahnya mengetuk pintu kelas tersebut dan bagiitau cikgu yg mengajar tu bahwa anak die akan masuk kt klaz kami. Oh, betapa seronoknya kami mase tu sbb ade pelajar baru. Yela, ramai budak2 klaz kami x smpai beberapa hari je masuk klaz...dah dapat offer p SM Sains la..Mrsm la.. Papa Jela.??. Hoho.. Hanya budak2 yg CELIK lagi PINTAR cam kami je la yang masih LEKAT kat situ.. Hahahahha... (faham-faham sendiri..shhhh.. )

Berbalik pada kisah mamat ni.. Korang tak rase pelik ke bapak hantar anak laki sampai pintu kelas ?? Tak pelik ke?? Sedangkan pempuan cam aku pun bapak aku hantar sekolah, terus balik umah. Tak de maknenyer nak tunggu sampai aku masuk klaz.. Hihiihihih...~~~ ;D (nada siniss~)
Nak tau knape??

Huahahahhahahaa.... nak gelak puas2 jap.. Huahahaahhahahahahhaa....

Sebenarnya mamat ni nangess sbb taknak berpisah ngan mak ayah die.. hahaha..lucu!! sangat lucu!!! Manja giler mamat ni.. Naseb bek u tak cakap u rindu kat BANTAL , TILAM, KERUSI, MEJA kat umah u tu.. Kalau tak., memang nak kene penampor ngan cikgu ar jawabnye. ~lalalallalla.. Takleh wat jadi cinta monyet..!!! hihiii.. Blacklist terooss . meoww ---> tak kan ku lupe sampai bile2.. Nanti i nak story kat anak u plak JINNY ;P

Tapi yg bez nyer, aku same klaz ngan mamat ni dari Form 1 - Form 5.. Wah..!! Bukan senang nak dapat 1 klaz sampai 5 tahun sbb akan ade pertukaran klaz mase Form 3 & Form 4. Alkisahnya begini.. Actually mase mula-mula masuk Form 4, aku tak same klaz ngan mamat BONGEK ni. Aku klaz 4 Hambali & die plak klaz 4 Ibnu Sina. But, selepas seminggu start klaz. Ade rombakan klaz plak sbb overload klaz pertama tu. So, aku dan beberapa pelajar yg di pilih secara random ( Stratified?? Systemic Random??.. blum blajar statistic lagi mase ni.. So, tak leh nak argue cikgu..hehe ) di usir dari klaz tersebut. Dan dgn sedih dan hati yg lara, aku terpaksa membawa diri meninggalkan klaz tersebut bersama kerusi dan meja.. Hishh!! Tahap Sedih nak Mampus. Org lain Upgrade!! Aku lak Downgrade!! Malu-malu...hahaha.. Dan akhirnya, Segeh terpaksa mendengar usikan-usikan nakal dari MAMAT BONGEK LAGI CENGENG ni.. TIGER!!!!!! TIGERRR!!!! Hishh, shadap U. I'm Fazilla, Not a TIGER.. Huh..!!!

# Ada Hikmah di sebalik kejadian. And sampai sekarang kitorang dapat mengekalkan persahabatan ini. Btw, Thanx ;) & Happy Birthday Sahabatku Amy Bin Abu Talip @ JINNN!!! USTAZ JIN ..wakakakak ;) Sweet 22 (budak lagi..lalalla.. ;p)


"Never shall i forget the days i spent with you .
continue to be my friend, as you will always find me yours." -Ludwig Van Beethoven




:: My Life On Saturday ::

Bagun tido...
Solat...
Bersiap sedia nak study..
Sebelum tu..
Kena On line dulu utk segarkan mata...hihiih ;p!
(1) visit Facebook.. ;) Tengok activity orang..Buat status, then EXIT!!


(2) Twitter ;p ~~mula menganalisa status org ;)



(3) Utusan Malaysia Online..Kene Bace berita terkini..sbb jrang tgok berita kt tv..
so, tak la aku macam duduk kat zaman batu ;)



(4) Sebab tak pandai omputeh..So, cube menjinakkan diri bace NST..
hope ley improve BI.. ^_^
(kadang-kadang je nie..kalau rajinn!! ngee )



(5) I Luv Islam..Cube cedook ilmu sket-sket..
Saya budak baru belajar..huhu..Banyak kekuranngan..
(Moga ianya Istiqamah..!!! ;))

Macam mane ngan kamu my Entourage?
Lets share our precious life ;))
*sealed wif love*

Posted by Picasa

Unforgettable MomentO

Aluuuuu entourage!!! Here am posted 6 " pica picu pici " of unforgettable moment am experienced during last sem break. ;) Actually, this picture taken during my fren's wedding day.. Nurul Azzurika!! Congratz Dear..
God Bless ya ;)


*l-r* dayang, idah, ambiey, lela, mimiey, lin, bibi, me ;p


Look!! We manipulated Eika's Big day and make it as SHOW-ian reunion day..lalallalla~~



Gosh the year is flying by so fast..We're changed so much especially me.. ;p
(yela..5 years x jumpe ok!!! )



Makan-makan time..$$hhhh..behave urself ye..Don't make noise!! kikikiii..~~~~~
Pandai cakap kat org kan segeh ni, tapi segeh la yang paling kuat gelak mase ari tu..aiyaaa...~ngee. Yela, It not make sense la kalau dah lame x jumpe tapi sume diam membatu..mcm xde bnde nak cite..Mesti pelik?? x ke gitu?? ^_^


Hah..nak balik dah..Baru sekarang nampak (photographer n gf ) kite..sibuk kan sampai x sempat nak amik gambar ngan kitorang..tapi, sempat la makan sekali n soseh-soseh sket ;p


Look.!! 3 gurlz behind pantang tengok camera..haha..terus posing..ish3x..
Lin n ann plak x habis-habis lagi bersoseh..yela, dorang ni sampai form 3 je kat skulah ktorang..
But, we still keep in touch..cayala..!!! i loikee ;p

k, bubye.. ;(
Hope we can manipulate our fren's wedding again n again till evryone haf own family..and after that, we do a big reunion..kene kt hotel yeaa..hahahha..(~~berangan!!)
5 memorable years...
5 ups & downs...
and now tho we're far apart..
May all stupid & crazy memories kept our relationship tightly ;p
till then..*sealed wif hugs & kisses* *love*

"Friendship is the only cement that will ever hold the world together"
- Woodrow Wilson




Posted by Picasa

<< 6th JANUARY 2010 >>


Happy 26th birthday Ngek!


May this day bring to you all things that make you SSF (^_^)
Smile!!
Success!!
Fullfillment of your desire ;)

Thanx for da smile n laugh, joy n cheer that u give to me throughout this year..
Btw, its been Great knowing u..
Happy Birthday, my sweetest BFF!!


:: My Life ::

am i addicted to Facebook! - Yes, I'm. If somebody ask me why?- I will answ that there's a lot of game i can play and spent my precious time with. (Farmville, Fishville, Mafia Wars, Pet Society and bla3x...). A long time ago, am addicted to Farmville. But, since my Farm getting bigger and a lot of Fruits and ternakan yang pelu di harvest. I'm getting bored n a bit lazy to click to each tanaman. So, I quit!! ~lallalalala... And Now, I'm in the habit of playing "Yoville".. ;) ;)

I found that this game practicing my Hobbies. I lurve kemas-kemas rumah, Shopping, and being like "superb professional photographer". Using ala-ala DSLR Cam plak tu.. Aiyooo.. ;p

Here i present u my "Yoville Momento"!! Well, just to share some of it ;)

I got new room 2day.!! yoo!! ;)

hahaha.. Sorry guys ;) It's not clear!! If u want to see the clear picture of mine, IT'S EASY. Juz being my neber la.. Hihihihih.. ;p

Gurlz..Pliz Read Thiz


Gurlz are loikee apples !! woott!! woott!!
Bole di makan dan sungguh lazat..hee (merepekss..)
Baca dan renung-renungkan.. Maok tido sudaa..
Esok klaz kol 8..aiyaaa..
Nite Universe! ;)

> Bercinta Selepas Kawin <

woott!! woott!!
Bercinta selepas kahwin??

Apa pandangan anda??
Adaka anda bersetuju??
oh.! opkoz ramai remaja sekarang tak bersetuju ngan tajuk diskusi nie. Yela, masing-masing ada Taste tersendiri. Kan! Kan! ~ngee. But, for me bercinta selepas kahwin yang paling best. Sebab kita boleh belajar mengenali hati budi pasangan dan tak bosan ngan sesuatu yang baru yang mungkin kita dah tau kalau bercinta sebelum kahwin..alamatnya bosan la nak melayan kalau da tau suma benda pasal DIA. Kan! Kan! Tapi, bercinta sebelum kahwin pun banyak advantages nya.

Kesimpulannya : Siapa Kita untuk menolak takdir yang telah ditentukan Nya. Kita hanya mampu berusaha. Let's Allah do the rest.. Amin. ;)


"If you love something, let it go. If it comes back to you, its yours forever. If it doesn't, then it was never meant to be"


"To fear love is to fear life, and those who fear life are already three parts dead"

~lalallalaa.. Lurve!